Pages

Tuesday, September 7, 2010

Ramadhan Jangan Pergi..:(

Tinggal brape ari lagi ramdhan akan pegi meninggalkan kite..
kite xsedar...bile bdak bdak kate " yeee yeee dah nak raye"
monolog dalaman aku plak..." dah 19 tahun dah aku menjalani ibadah pose atas muka bumiMu ini ya Allah....Engkau pertemukanlah aku dgn Ramadhan seterusnya....amin"

Di penghujung Ramadhan,
aku bersimpuh di hadapan-Mu,
Ya Allah terima taubat-taubat kami,
ampunilah segala dosa-dosa dan kesalahan kami,
terimalah segala amal ibadah kami,
solat kami, puasa kami, zakat kami,
dan semua rangkaian kegiatan di bulan Ramadhan tahun ini.
Ya Allah ya Tuhan kami jadikanlah kami orang-orang
senantiasa bersyukur kepada-Mu setiap saat,bila bila masa dan dimanapun.
Ya Allah ya Tuhanku jadikan kami orang-orang yang bertaqwa
dan masukkan kami ke dalam syurga-Mu kelak. Amin ya Rabbal ‘alamin…

Tahun ini, ku menyambut ramadhan, rayer..tnpa ibu disisi..
Tahun ini, ku xdpat menatap wajahmu lagi,
xdpt meminta ampun padamu di pg raya lagi..
Tahun ini, xsempat utk aku bkongsi kegembiraanku dgnmu..
ingin skali aku luahkan kgembiraanku denganmu...
''mak, aby dpt masukk dentistry..walau dulu lps spm xdpt further lm bidang yg mak inginkan utk aby dan aby sndiri inginkan....skrang..dgn izinNya aby dpt mak..."
Alhamdulillah..akanku igt pesanmu sewaktu saat saat terakhir bersamamu...
belajar bersungguh-sungguh.....

~Alfatihah

p/s:...ramdhan..moga masa yg singkat ini...kite manfaatinya bersama2...

posting nanges..:'(

2 comments:

zatty said...

jgn sedih2 ye awk,
semoga roh ibumu tersayang dilimpahi rahmatNYA
dan ditempatkan dalam kalangan yang soleh solehah<3~!

MissInvisible said...

amienn....
<3